Facebook and Apple are changing your customer’s behavior.

Avant de débuter la conception de votre site Web, il est essentiel de développer une stratégie visant à incorporer certains mots-clés stratégiques dans votre texte, afin que les moteurs de recherche déterminent efficacement les sujets traités sur vos pages. La première étape nécessite que votre équipe effectue une analyse des mots-clés. L’objectif principal étant, de trouver les expressions clés les plus populaires, qui seront les moins utilisées par vos compétiteurs. Google nous fournit tous les outils pour une telle analyse. Ainsi si l’on prend l’exemple suivant, «t-shirt personnalisé», l’expression ressort 1600 fois par mois dans Google, et on retrouve ce terme dans 12200 pages Web, ce qui nous donne un ratio de difficulté de positionnement de 763%. En comparaison, «chandail personnalisé» ressort aussi 1600 fois par mois dans le moteur de recherche. Cependant, on la retrouve dans seulement 818 pages Web, ce qui nous donne un ratio de difficulté de positionnement de 51% seulement. Il serait donc avantageux de capitaliser sur cette expression clé pour obtenir de bons résultats.

Apple’s latest IOS 14 software update is significantly increasing user safety.  Now, someone browsing Facebook must “authorize” the global network to receive advertisements from specific brands using “cookies” or “pixels”.  The change is significant for companies that publish ads on Facebook. Apple users will likely reduce their targeted advertising consumption unless they are comfortable having pixel trackers installed on their device.

Apple will now require that all App Store apps display a discouraging message to users using devices running iOS 14, per its App Tracking Transparency framework. Apple’s new policy will prohibit collecting and sharing specific data unless users choose to enable the tracking on their devices.  The policy change means that your value proposition must be flawless, or else your users will not enter your digital ecosystem.  Users will scrutinize their relationship with brands and only allow ads from companies that provide genuine value.

Apple’s latest iOS 14 update empowers users to decide whether your business will be able to use their device to advertise.  Your business must determine whether it is ready for this significant change.  Do you feel your value offering is enough to motivate customers to include you in their “advertising circle”?  Contact us today to discover how we can help your business keep your customers connected to your digital ecosystem.

Like what you see? Share with a friend.

As Creative Director at Tansley, David uses his expertise in storytelling and design to build lasting brands and empower entrepreneurs.

FREE knowledge delivery

We invite you to subscribe to our newsletter and join our growing community. Be the first to learn about current marketing trends, insightful articles, and opportunities to grow your business.

Expand your knowledge with these tailor-made article.

Brand Curation

Stories

Team

Free Knowledge

Careers

Contact

© 2024 Tansley. All Rights Reserved